Werkgebied en specialiteit: Heel Nederland, Fusie & overname
Ondernemers zijn gewoon druk bezig met hun bedrijf. Tijd voor reflectie is er vaak niet. Vragen als: “ben ik nog wel de juiste persoon om de onderneming verder te brengen?”, of “is het werk dat ik nu doe wel de beste manier om mezelf productief te maken?”, worden niet zomaar gesteld. Waarom was u ook weer begonnen met dit bedrijf? Ging het om het rijk worden of is het een uit de hand gelopen hobby? En komt u nog aan die hobby toe? Hoe rijk bent u eigenlijk en wat zou voor u het goede moment zijn om te stoppen? Deze website is bedoeld om ondernemers bewust te maken van het belang om over deze vragen na te denken en gaat in op de belangrijkste aspecten van Exitplanning.
Het goede moment om te stoppen en de manier waarop hangt van vele factoren af. Maar één ding is zeker: het moment gaat een keer komen. Zelfs als het niet gepland is. En dan is het vaak lastig om nog maximaal profijt te halen.
Neem eens contact met ons op voor een geheel vrijblijvend reflectiegesprek. Daar houdt u in elk geval iets aan over.
Overigens is het hebben van een goede exitstrategie niet alleen in het belang van de ondernemer die er mee wil stoppen. Een exitplan kan focus geven binnen de onderneming en is een goede kapstok voor een strategisch kader en een programma van procesoptimalisatie, kostenbeheersing en dus lange termijn waardevermeerdering.